.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت دستگاه اكسيژن‌ساز پرورش ماهي در مازندران

دستگاه اكسيژن‌ساز پرورش ماهي براي نخستين بار در كشور در شركت پرورش ماهي مرزن قزل مرزن‌آباد به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، معاون آبزي‌پروري سازمان شيلات ايران در اين مراسم گفت: يكي از سياست‌هاي اصلي كه سازمان شيلات ايران به عنوان يك راهبرد در نظر دارد ايجاد و ترويج راهكارهايي براي كم كردن هزينه‌هاي توليد براي پرورش‌دهندگان است كه توليد اقتصادي‌تر شود.
محمد عزيززاده افزود: يكي از اين راهكارها كه امروز شاهد بهره‌برداري كامل از آن هستيم دستگاه اكسيژن‌ساز است كه در زمان كم آبي موجب افزايش توليد و سرعت رشد آبزيان مي‌شود.
وي ورود تكنولوژي به مزارع را موجب افزايش توليد و رسيدن به يك توليد پايدار عنوان كرد.
عزيززاده گفت: الگوي ترويجي مناسبي در مازندران اتفاق افتاده كه نصب دستگاه اكسيژن‌ساز از جمله آن مي‌باشد كه موفقيت خوبي نيز به همراه داشته است و در زمان كمبود آب افزايش توليد را به همراه خواهد داشت.
معاون آبزي‌پروري سازمان شيلات ايران اظهار داشت: صنعت آبزي‌پروري شامل بخش‌هاي مختلفي اعم از تكثير و پرورش آبزي گرم‌آبي و سردآبي و ميگو است كه در حال حاضر سازمان شيلات ايران موظف شده تا پرورش ماهيان خاوياري و دريايي را نيز توسعه و ترويج دهد.
وي تصريح كرد: در واقع تكثير و پرورش ماهيان دريايي يكي از راهبردهاي اصلي و استراتژيك سازمان شيلات ايران محسوب مي‌شود كه در برنامه پنجم پنج ساله به صورت ويژه به آن پرداخته مي‌شود و مقدمات آن در حال انجام است.
معاون آبزي‌پروري شيلات ايران گفت: استان مازندران به دليل اقليم و مردم زحمتكش و سطح بالاي آگاهي و دانش خوب پرورش‌دهندگان آبزي يكي از استان‌هاي بسيار مطرح در بحث آبزي‌پروري است.
مدير كل شيلات استان مازندران نيز در حاشيه اين مراسم گفت: استان مازندران به خاطر اقليم حدود 7 ميليارد متر مكعب ظرفيت آبي، استان شيلاتي مطرح در كشور است كه يك هزار و 600 واحد آبزي‌پروري در استان فعاليت دارند.
حسن حبيب‌نژاد افزود: سالانه 38 هزار و 500 تن آبزي در سطح استان توليد مي‌شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط سرانه مصرف ماهي در سطح كشور هفت كيلو و 800 گرم و در استان مازندران 11 كيلو و 200 گرم است كه بنا داريم تا پايان برنامه پنجم سرانه اين مصرف را به حدود 14 كيلو گرم برسانيم.
مدير عامل شركت مرزن قزل نيز در اين مراسم گفت: بخش توليد پرورش ماهيان آبزي در دو دهه اخير رشد خوبي داشته است اما در كنار اين رشد استفاده از تكنولوژي و تجهيزات روز رشد نداشت.
محمد ميار افزود: دستگاه اكسيژن‌ساز پرورش ماهي براي نخستين بار در كشور در اين مركز انجام شده كه با ايجاد اكسيژن مطلوب در استخرها موجب تراكم ماهي شده و افزايش 30 تا 50 درصدي را به همراه دارد.
وي ادامه داد: يكي ديگر از مزاياي اين دستگاه مطلوب كردن ضريب تبديل خوراك و سرعت رشد و موجب كاهش زمان پرورش مي‌شود و توجيه اقتصادي را نيز بالا مي‌برد.
ميار در پايان گفت: يكي از مشكلات آبزي در كشور بالا بودن قيمت تمام شده ماهي قزل آلا است كه دليل آن سنتي بودن روش پرورش بوده كه با استفاده از روش نوين و تكنولوژي مي‌توان شاهد كاهش قيمت ماهي‌ بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.